Eva-Lena Ruotsista

Eva-Lena Korhonen

Eva-Lena Korhonen on Medtronicin Spinal and Biologics -liiketoimintayksikön asiakastukihenkilö. Tukholman toimistossa työskentelevä Eva-Lena on ollut kesäkuussa kahdeksan vuotta Medtronicin palveluksessa.

Millaisissa tehtävissä toimit nykyään?

Tärkein tehtäväni on tarjota asiakkaillemme nopeaa ja hyvää palvelua. Vastaan Spinal and Biologics ‑liiketoimintayksikön asiakaspalvelusta ja teen tiiviistä yhteistyötä kentällä toimivien myyjien kanssa. Olen aina valmis vastaamaan kysymyksiin, ratkaisemaan ongelmia ja auttamaan tarpeen mukaan. Tavoitteemme on saada asiakkaat tuntemaan, että he voivat luottaa meihin myötä- ja vastamäessä. Jos meiltä pyydetään apua, me myös annamme sitä.

Työnkuvaani kuuluvat lisäksi tilausten käsittely, toimitusten seuranta, laskutus ja yrityksen tietojärjestelmän päivittäminen. Vastaan siitä, että tuotteet pääsevät turvallisesti perille – varastolta asiakkaan käyttöön.

Minulla ei ole ollut toimetonta hetkeä työsuhteen alkamisen jälkeen, mutta työ on todella hauskaa ja kehittävää.

Missä olet työskennellyt aiemmin?

Työtehtäväni ovat olleet erittäin palvelu- ja ihmiskeskeisiä. Aloitin työurani lastenhoitajana päiväkodissa ja iltapäiväkerhossa. Sen jälkeen vaihdoin alaa ja työskentelin lentokenttävirkailijana Linjeflygin ja SAS:n palveluksessa, jolloin huolehdin esimerkiksi matkustajien lähtöselvityksistä. Siitä ei ollut pitkä matka seuraavaan työpaikkaani, lentokentällä sijaitsevaan Global Refundin toimipisteeseen, jossa toimin arvonlisäveron palauttajana ja valuutanvaihtajana.

Aloitin työni Medtronicilla juuri niihin aikoihin perustetussa Diabetes-yksikössä ja sain osallistua sen toiminnan käynnistämiseen. Spinal and Biologics -liiketoimintayksikössä olen työskennellyt nyt viisi vuotta ja viihdyn erinomaisesti.

Ikimuistoinen tilanne/työpäivä?

Muistan aina ensimmäisen kerran, kun sain kuulla potilaiden kertovan omin sanoin tilanteestaan. Olimme luennolla Cedergrenska-tornissa, ja mieleeni jäi erityisesti eräs Parkinsonin tautia sairastava mies, jolle oli implantoitu DBS-stimulaattori. Hänen mukanaan oleva sairaanhoitaja keskeytti stimuloinnin esittelymielessä kaukosäätimellä. Muutamassa sekunnissa mies alkoi vapista voimakkaasti ja sanoi vitsailevaan äänensävyyn: "Nyt ei ole kyllä sopiva hetki kahvikupposelle...". Kun sairaanhoitaja käynnisti stimuloinnin uudelleen, vapina loppui yhtä nopeasti kuin alkoi. En yleensä kohtaa potilaita jokapäiväisessä työssäni, joten tilaisuus oli erittäin kannustava ja tunsin todellista ylpeyttä työstäni Medtronicilla.

Mikä on ollut suurin haaste tähän mennessä?

Suurin ja jatkuva haaste työssäni on oppia mahdollisimman paljon tuotevalikoimastamme. Tiedonkeruuseen tarjoutuu jatkuvasti uusia tilaisuuksia. Mitä enemmän tiedän, sitä paremmin voin palvella.

Miten työsi vaikuttaa Medtronicin potilaisiin?

Ennen toimenpidettä asiakas tilaa yleensä tuotteet, joita potilas tarvitsee. Minun tehtäväni on muun muassa varmistaa, että tuotteet toimitetaan ajoissa ja että niitä käsitellään mahdollisimman turvallisesti ja huolellisesti.

Mistä saavutuksesta olet erityisen ylpeä?

Joskus lääkäri tai sairaanhoitaja soittaa minulle ja tilaa tuotteita akuuttiin ja elintärkeään toimenpiteeseen. Silloin on toimittava nopeasti. Jos tuotetta ei ole varastossamme, minun on hankittava se Hollannissa sijaitsevasta varastostamme tai joskus jopa lainattava tuote toiselta sairaalalta. Jos kuulen myöhemmin, että asiakas oli erittäin tyytyväinen nopeaan palveluun, toimenpide sujui hyvin ja potilas voi mainiosti, olen ylpeä ja iloinen.

Mitä arvostat eniten Medtronicissa?

Ennen kaikkea tunnen olevani etuoikeutettu, kun saan työskennellä Medtronicin hyvinvointia edistävien tuotteiden parissa. Medtronic tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuuksia kehittyä työssään ja tunnistaa heidän yksilölliset mahdollisuutensa. Meillä myös huolehditaan työntekijöiden hyvinvoinnista erilaisilla avustuksilla ja terveystarkastuksilla. Hyvää ilmapiiriä luodaan pikkuseikoilla, kuten toimistoon sijoitelluilla luomuhedelmäkoreilla. Lisäksi meillä on hyvä työporukka – kaikilla osastoilla on mukavia ja osaavia kollegoja.

Mitä teet vapaa-ajalla?

Koska teen istumatyötä, liikunta on minulle erittäin tärkeää. Harrastan juoksua, joogaa ja tanssia. Jooga on todella hyvä rentoutuskeino, erityisesti hengitysharjoituksineen. Tanssi puolestaan on intohimoni. Haaveeni on oppia kaikki kymmenen paritanssia: viisi vakiotanssia ja viisi latinalaista tanssia.

Millainen koulutus sinulla on?

Olen käynyt kaksivuotisen hoitoalan koulutuksen lukion lapsi- ja nuorisolinjalla. Sen jälkeen suoritin kolmivuotisen lukiotutkinnon yhteiskuntatieteellisellä linjalla.

Onko sinulla vihjeitä työnhakijoille?

Koulutus ja pätevyys ovat tärkeitä, mutta Medtronicilla kiinnitetään paljon huomiota yksilöllisiin ominaisuuksiin. Hakijan persoonallisuudella, valmiuksilla ja luonteella voi olla suuri merkitys. Esimerkiksi minun työssäni pääsee jo pitkälle hyvillä ryhmätyötaidoilla, avuliaisuudella ja yhteistyöhalukkuudella.

Voitko suositella hyviä lounaspaikkoja uusille työkavereille ja muillekin?

Meiltä on vain viiden minuutin kävelymatka Tukholman Kista Centrumiin, jossa on paljon hyviä ruokapaikkoja. Jos haluaa nauttia lounaansa rauhallisessa ympäristössä, kuten minä, aivan toimiston lähellä Mr Chip -hotellin vieressä on ravintola nimeltä Helt Klart Gott. Siellä on rauhaisa ilmapiiri ja hyvä valikoima ravitsevia annoksia. Suosikkini on kala- ja äyriäispata, jota ravintolassa tarjoillaan torstaisin. Siitä en halua jäädä paitsi mistään hinnasta!

Last updated: 22 Sep 2010

Section Navigation

Additional information

Finland